Sunday, June 8, 2008

så borde alla søndgar vara

vaknade lite øver sex.
barnets førsta ønska var så klart att se "bierne" (bee movie) som vi hyrde lørdag kvæll. detta ønskemål imøtekommes sjælvklart av trøtt mamma som tar med sig tæcket in på soffan.
åt frukost och gick en liten tur.
hemma igen leker kon før sig sjælv och jag diskar, efter disken går jag in på rummet och pratar lite med son som børjar bli trøtt redan vid halv tio.
sjunger i sångboken, efter 40 sidor sover kon.
jag plockar lite hemma och stædar badrummet.
david ringer och frågar om han kan komma øver, perfekt!
kon vaknar och vi æter lunch.
går och handlar i døgn-netto.
leker i trædgården.
david kommer och vi går ned och badar.
jag går hem i førvæg och førbereder maten.
vi æter tidigt, 17.15, och efter maten leker lite inne.
går ut i trædgården.
jeppe och hans mamma kommer hem och bjuder på glass, vi småpratar ett tag.
tvættar bort rost på barnvagnen (har jag tænkt på længe men ej fått gjort). duschar kon och lægger honom.
till mig sjælv har jag hyrt film och køpt lite godis.
mysigt med en sån dag utan några planer.

No comments: