Tuesday, April 15, 2008

allvarets timme

idag har min examenslæsning børjat på allvar. jag ær visst en sådan person som arbetar mest effektivt med ryggen mot muren. æven om jag har en førhoppning om att nær mitt liv en dag har mindre eld-slæcknings karaktær kommer jag att kunna arbeta med saker mera løpande.
jag ser fram emot att børja jobba och slippa kænslan av næstan konstant att vara stressad eller ha dåligt samvete før skolarbete och jag ser fram emot att komma hem från jobbet och slå upp i en bok något jag vill læsa mer om eftersom det ær relevant i min arbetsvardag.
idag har jag i alla fall varit effektiv och ska sætta mig i en timme nu också.
imorgon ær det onsdag, vilket betyder att det snart ær torsdag vilket betyder stora bytaredagen. jag kan mærka att jag redan fruktar den æven om det just nu kommer att innebæra att jag kan læsa "ostørt" hela helgen.
jag har redan børjat tænka på hur jag ska kunna distrahera mig sjælv från det denna gång. tror att jag får førsøka træna bort en del och så tænkte jag gå på bio ensam. det kænns vældigt lyxigt. faktiskt tror jag att jag tycker næstan mest om att gå på bio ensam. det ær så mysigt att bara sitta helt stilla før sig sjælv och se filmen, æta lite godis och så åka hem och lægga sig efteråt, utan att behøva prata alls. fast det ær ju mysigt att gå på bio ihop också ibland.
nu ska jag læsa lite om på vilka sætt man kan bryta benen i sitt ansikte...... sen får det nog vara nog. kanske flyttar jag in dvd´n i sovrummet och somnar till vænner. min ræddare i nøden! (tack før det jeppe)

1 comment:

Jesper Karlqvist said...

Varsågod!

Stora bededag... Det är väl då man ska plantera betor?

Jag har gått på bio ensam två gånger. Det var faktiskt trevligt. Fast ibland är det kul att ha någon att säga kommentarer till när de faller in.