Wednesday, April 16, 2008

førsta cyklus snart komplet

imorgon ær det som tidigare næmt dags att "byta barn" igen.
jag tycker trots allt att det gått ok att genomføra denna, mitt livs nya rytm.
konrad verkar inte ha reagerat lika starkt som jag fruktat, vi får se hur det blir før vickis del också. alltså om hon får alla reaktioner kanske. jag tycker att man kunde mærka lite nær han kom tillbaka till mig førra veckan. vi får væl bara vænta och se.
allt i allt bekræftar det dock bara vad jag hela tiden vetat: det ær inte bra att vara en skilsmæssofamilj. att bli bitter øver det nu ær ju inte bra før någon, allra minst mig sjælv, så vi får anstrænga oss vældigt før att gøra det så bra som møjligt. som tur ær ær vi båda instællda på det (vicki och jag).
nåvæl, idag hæmtade jag kon med hans cykel och så cyklade han næstan hela vægen ner til byn.
efter ett apoteksbesøk gick vi hem. jag gjorde piroger och konrad åt deg.
sen åt vi middag: piroger och grønsaker och dærefter såg vi på "madagaskar".
kon har fått en næsspray før att se om det kan hjælpa till med ørat så han slipper rør igen. det har gett honom lite svamp runt næsan och det har han fått en kræm till.
dessa två extra steg i vår lilla kvælssrutin fick den att bli oændligt lång....
først masken, sen kræm på exem, sen spray sen brukar det vara tandborstning och i sæng men nu kom det næsspray och kræm igen. desse extra 40 sek var tydligen allt vad jag klarade och nær jag kom till tandborstningen kændes den som mount everest.
nu ska jag læsa om svælgets sjukdommar.......



No comments: